Pelgrimstocht volbracht - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van peterolinoor - WaarBenJij.nu Pelgrimstocht volbracht - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van peterolinoor - WaarBenJij.nu

Pelgrimstocht volbracht

Door: Peter Andreoli

18 Mei 2005 | Spanje, Santiago de Compostella

20e dag: 17 mei, dec laatste etappe naar ons einddoel:Santiago de Compostela. De dag begon mistig en koud met af en toe wat miezerige regen. Via de AC(oruna)240--960 en 261 reden we door een soort van Zwarte woud in Galicie. Het aantal climbs per etappe werd opnieuw gebroken:40, vooral voor de ligfietsers wogen de laatste loodjes het zwaarst met o.a. de hellingen van 10%!Bij binnenkomst in Santiago was het voor ons een ontroerend moment(zie foto),daarna door de drukke stad gefietst tot aan het plein bij de kathedraal, indrukwekkend (zie foto)Vervolgens ons pelgrims certificaat ( compostellana)in ontvangst genomen. Na een welverdiend pilsje en wat tapas in het zonnetje onze behouden aankomst in SdC met de groep gevierd. Toen naar onze refugio in Monte do GOZO. Het traject St Jean pdp naar Santiago kostte onze pelgrims 3700 euro.
Nogmaals hartelijk dank voor al jullie support zonderdat hadden we het niet gered.Pelgrim Pedro.

• 18 Mei 2005 - 11:02

Francis:

Beste Peter en Charles, "liggend naar Santiago" bleek toch iets meer in te houden dan tevoren vermoed. Daarom: geweldig dat jullie stug volgehouden hebben en nu de zoete vruchten- en de bekijks- mogen smaken van de gepleegde inspanningen.
    rust lekker op je verdiende lauweren, geniet van de stad en zijn cultuur en ook nog van het a.s. rotarycongres. Charles, ik zie naar jullie uit -en naar een ritje op de Finisterre met rohloff-naaf!- tot zondag!
    De 'heen en weer' haas.

• 18 Mei 2005 - 14:55

Saskia En Rochus:

allemaal GEFELICITEERD en met name Charles! Echt een ultieme prestatie, indrukwekkend hoor! Heel Hank (NB) is trots op jullie.

• 18 Mei 2005 - 17:48

Dick Van Der Most:

Charles,
    van harte gefeliciteerd met deze grootse prestatie. Chapeau. Wil ook je ploeggenoten complimenteren.
    Jullie zijn echte bikkels.
    Er zijn op dit moment nog tien rotarians plus een achttal dames van RCG op weg naar Santiago. De eerste komen donderdag aan. De laatste drie plus een partner komen zaterdag.
    Ik hoop dat jullie een fijn verblijf daar hebben en een goede conferentie.

• 19 Mei 2005 - 15:42

René Goos:

Peter proficiat met deze prestatie. Je webadres gaf de indruk dat je liggend aan het strand op een ligstoel uitkijkend over een prachtige blauwe zee met een licht briesje via je laptop en voorzien van een heerlijk glas koud bier aangerijkt door een beeldschone dame... deze reis virtueel had volbracht.
    Maar gezien de teksten en fotos' weet ik beter of..
    Heb je deze op je laptop bewerkt.

Groetjes Rene Goos en tot ziens

• 19 Mei 2005 - 15:44

Rene Goos:

Oops.
    Foutje: Aangereikt
    Blond zeker

• 20 Mei 2005 - 14:12

De Volhouders:

allemaal gefeliciteerd met jullie mooie prestatie. Het was geweldig om jullie in Chinon te hebben mogen ontvangen. Peter, we zijn trots op je. eric en elly

• 20 Mei 2005 - 15:51

Marije En Kids:

Hiep hiep hoera wat geweldig goed!!!!
    Heel erg veel plezier verder daar en geniet ook even van de zeer welverdiende rust!!!!
    xxx en:):):)

• 24 Mei 2005 - 09:09

Rina, Dick & Mariette:

Charles,
    Proficiat met de geweldige prestatie!!!(ook de anderen natuurlijk!!).

We zijn trots op je!!!
    Knap hoor!!
    Alvast een goede terug reis (die zal vast wat minder moeite kosten).
    Veel groetjes!