Met easy-rider ligfiets op pelgrimage naar SdC - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van peterolinoor - WaarBenJij.nu Met easy-rider ligfiets op pelgrimage naar SdC - Reisverslag uit Prinsenbeek, Nederland van peterolinoor - WaarBenJij.nu

Met easy-rider ligfiets op pelgrimage naar SdC

Door: Peter Andreoli

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2005 | Nederland, Prinsenbeek

Toen ik in januari 2005 hoorde dat het eeuwfeest van Rotary in Santiago de Compostela gevierd zou worden, heb ik contact gezocht met Joop van Gool die de fietstochten coordineerde. Ik kwam toen in contact met 8 fiets mensen waaronder een met een M5 ligfiets(Charles Schoorl uit Hank) Hij haalde mij over om het eens op een ligfiets te proberen.
We zijn toen naar Anton Wiegers in Dussen gegaan om zijn Finisterra ligfiets uit te proberen. Na 3 proefritten was ik ervan overtuigd dat deze ligfiets mij naar Santiago zou brengen en wel om de volgende redenen:
1. Geen zadelpijn,
2. Geen prostaat problemen,
3. Een goede rugsteun,
4. Minder lucht weerstand.
Op 28 april zijn we met 2 vrouwen en 5 mannen vertrokken uit Chinon,France waarvan 2 met de Finisterra(Charles en ik). We fietsten gemiddeld 100 km per dag over binnenwegen: helling op was zwaarder op de ligfiets, echter wij zoefden sneller de helling af . Het was een onvergetelijke tocht met veel religie,cultuur en natuurschoon. We hebben 3 passen op max. 1500 meter overwonnen met onze ligfietsen! en geen lekke banden of kapotte wielen gehad. Na 20 dagen fietsen door zon,regen,hagel en storm in Santiago dC aangekomen waar onze Finisterra's veel bekijks hadden net als tijdens de hele tocht.. De plaatselijke fietsenmaker(vriend van Anton Wiegers) was zeer enthousiast. We zijn natuurlijk ook een dag met onze Finisterra's naar het einde van de oude wereld, Capo de Finisterra, geweest om onze fietsen te dopen in het zeewater.
Ik ben erg gelukkig dat ik mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostela op een Finisterra ligfiets heb kunnen volbrengen.

Peter Andreoli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Prinsenbeek

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 728
Totaal aantal bezoekers 15550

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: